קריאה לט״ו בשבט

 קריאה לט״ו בשבט 

הנשמה
נשמתו של אדם מבקשת במלוא כוחה לצרף בתוכה את כל מה שעדיין מפורד הוא. כל תנועה של האדם המפגישה אותו עם עצמו היא מקום ראוי לשכלל, לתמוך ולחזק את שדרת נשמתו, את שדרת חייו.

התגברות על החומר
בהיותנו נקראים תדיר להסתכלות נפשית לכל החיצוני הניבט אלינו דרך עיני החומר, נצרכים אנו למאמץ. חייב האדם לחזק את נפשו בידיעה המוכרחת, שאין שום תנועה מיותרת. הכל נצרך והכל משמש, כדי ליצור חטיבה נפשית אחת, המחוברת למקורה.

המעבר
המבט הרדום דרך הסתכלות החומר הגשמי המת, צריך להתחלף בשאיפה הפנימית ליצירת קרקע, המצמיחה את האון האנושי, הנשמתי שבנו. מתוך קרקע פורייה זו עלינו להתחיל להצמיח את פירותינו הנעלים ביותר והערבים לחכו של כל אוהב אמת.

הריקבון
אל לו לאדם לחפש את חיכם של מבקשי הארובות למיניהם. על האדם להגביה עוף אל אותם הנעלים, המקיימים את בחינת "וטועמיה חיים זכו". גם אם מעטים הללו, אמיתיים הם ללא מורא. אל תיתן לפירותיך להירקב במעיהם של רצונותיך הקלוקלים. מנע מעצמך פרי באושים. כל מה שרקוב, מרקיב הוא.
אל תיתן לאותם המון העם שבתוכך לבלבל את רוחך. היה איתן בבקשך את הרוח, הנעלה מכל. חפש את חֵךְ האמת. שם ורק שם, תתמלא נפשך בשעשועים נפלאים, בהתרחבות נפשך לאהבת ה'.

סביבה תומכת
כך ממקור איתן של אדמה פורייה, מתוך אותו שקט שבין כל ריבוי המִלים, מתוך הדממה שבין כל סערות הנפש, מתוך הריק שבהרגשת הפרטיות, יכולה נפש היהודי להאדיר עצמה לעבודת הכלל. יכולה היא להצמיח פירות למען הכלל, יכולה היא להיות ערבה לראויים לה.

 קריאת קודש

התקדמו יהודים יקרים אל שהנכם ראויים לו. הצמיחו פירותיכם. היו ערבים לחיך דורשי האמת. היו טְעִימים לחבריכם. כך נבנה בע"ה את לשד הקיום של הרוח האנושית, שתישוב ברוח סוחפת בע"ה בכל שדרות העם.
היו אוהבים, היו ראויים להיות נאהבים. היו אחד.

מתוך ספרי "מועדי ישראל האדם ומה שביניהם:
ניתן להזמין את הספר ב – 050-3143417
או באתר האינטרנט: http://moadim.co
באהבת אמת
הרב אדם סיני