פניני החכמה: שמן חנוכה

פניני החכמה: פינה קבלית למתקדמים, מאת אהרון

🕎שמן חנוכה🍩 שמן מלשון נשמה, מדרגת החכמה. (נשמה זה גם שם כללי לכל המדרגות) השמן שהוא זך הוא דבר טוב מאוד ואפילו בריא מאוד רוחנית. אבל כשהוא עכור ויורד להתעבות הגשמית של הפרטיות והנפרדות הוא הדבר הכי מזיק שיש היות והכי רחוק ממקורו.

השמן כפי שבעל הסולם מביא מייצג את ההשתוקקות של הנשמה, את הרצון. הפתילה את צד הקו, צד האדם, הרצון לדבקות במאציל, כמו שכל ורגש באדם אם תרצו. החיבור ואור הנר עצמו המאיר מייצג את התלבשות ההארה ברצון. בלשון הקבלה- עיגול מסך והאור.
אי אפשר רק עם אחד מהם, חייב את שלושתם כדי שהכלי יהיה שלם ומאושר.

בזמן חנוכה האדם צריך לראות עם איזה חומר דלק הוא מדליק את עבודת ה' שלו, האם בשמן טמא שגורם לו להסתר האלוקות, ומייצר הרבה פסולת נפשית ומזון לקליפות שמסתתרות בתאי הנשמה שלו ובכך מעלה הרבה עשן ופסולת להשקפה של האדם, ומסתיר לו את האמונה בשמי האין סוף, ואף גורם לאפקט חממה של גיהנום בנפשו, כעס וכאוס בכל האוזון והאיזון של האדם, או שהוא משתמש בשמן זך של השפעה וטהרה שגורם לו לגילוי האלוקות ואהבה לאין סוף.

כל אחד ניגש לאותה חנוכייה וזה לא משנה כמה היא מהודרת, כל אחד מדליק משהו אחר בנפשו דרך החנוכייה, על פי הרצון, המדרגה הרוחנית שלו וההשתוקקות שבליבו. החנוכייה מבחוץ היא רק מראה לנשמה, עיקר ההדלקה היא בנפש.

אפשר להדליק חנוכייה עם שמן זית זך אפילו בכבישה קרה.. אבל עדיין ההדלקה תהיה עכורה בבחינת צד הרע שבעולם העשיה, וזה בדיוק מה שהיוונים שבאדם רצו, לא היה להם בעיה שנדליק חנוכייה, רק רצו שנדליק אותה בהשתוקקות טמאה.

זיכוך השמן בנפש הוא מלאכה לא קלה, כפי שאנו שרים בשבת בשירו של האר"י הקדוש: "לְמִבְצַע עַל רִפְתָּא כְּזֵיתָא וּכְבֵיעָתָא תְּרֵין יוּדִין נַקְטָא סְתִימִין וּפְרִישִׁין, מְשַׁח זֵיתָא דַכְיָא דְטַחֲנִין רֵחַיָּא וְנַגְדִּין נַחֲלַיָּא בְּגַוָּהּ בִּלְחִישִׁין"

אבל בעזרת ה' שנזכה לנס פך השמן, כוח הטהרה מהנקודה שבלב להאיר ולטהר את ההשתוקקות כולה בכוח הקשר לבורא, ומעט אור דוחה הרבה מן החושך, ונזכה לחג האורות וגילוי האלוקות בליבנו.

היוונים שדרכם נגד האמונה התפתחו מאוד היום, רואים אפילו את האור הגשמי שלא נראה, למשל אולטרה סגול, גלי רדיו וכו.. אבל בשביל לראות את האור הרוחני הנראה, חייב שמן טהור בלבד ולא זולת, כל שכן את האור הרוחני הלא נראה.

דווקא בכוח פנימיות התורה והקבלה, יש סיכוי יפה לחיטוב הקליפות וגילוי רז ה' לנפשנו.

יש המון מה לדבר מחנוכה, אבל זה יותר ככה פוסט בקטנה בשביל צוקייהו והאולגריתום של פייסבוק..

שנזכה לאמונה שלמה וכוחות אמונה בבורא, אמן וחג חנוכה שמח לכולם.