מה לכוון כשאוכלים תפוח?

סיכום הזוהר היומי – מאת הרב עדיאל רוזנפלד:

הדף היומי בזוהר הקדוש, פרשת לך-לך, עמודים פ"ה-פ"ז, מתוך שעורו של הרב אדם סיני שליט"א:

שאלה:
מה אנו צריכים לכוון בעת אכילת תפוח?

סיכום השיעור:

מלמד אותנו הזוהר הקדוש שאדם הרוצה לעלות לתודעה גבוהה יותר מהתודעה שלו צריך לעשות זאת ע"י ברכה. למשל: אדם אוכל תפוח, מברך עליו: "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם, בורא פרי העץ". מה הוא צריך לכוון כדי שהאכילה לא תהיה רק מתוך איזושהי תאווה או רצון לסיפוק אישי?

"ברוך" – הבורא ית' כרע ברך וירד למציאות שלנו, בכך שנתן תענוג ושפע בעולם. אנו צריכים לחוש את הנוכחות האלוקית בעולמנו ולהסכים שכל התענוג מגיע ממנו והוא מקור כל הטוב. כל דבר במציאות מגיע מהסיבה הראשונית.

"אתה ה' אלוקינו"- ההשפעה של הבורא ית' הגיעה עד אליי וזה מאפשר לי להיות בקשר עם הבורא. המקום המשותף בינינו נותן לי את האפשרות להתחבר אליו.

"מלך העולם"- אני מגדיל את הבורא ית' בעיני, הוא המלך שמוליך אותי ואני פרט כפוף אליו, הוא הכלל. אם אני עושה את התנועה הזאת, אני בא למקום שלו. אני מסכים לכך שאני לא רוצה רק את המתנה (התפוח) אלא את נותן המתנה, הוא החשוב בעיני. כאשר אדם פועל כך מתוך כוונה טהורה יכול הוא לקבל את השפע, שיתפשט לגופו, כיוון שכל השתוקקותו מכוונת לקשר בינו לבין קונו.

לקבלת  סיכום הזוהר היומי בוואטסאפ בפלאפון הנייד שלכם – שלחו הודעת סמס\וואטסאפ עם המילים נא לצרף לסיכום, למספר – 0542142421, תודה.

צפו בשיעור השקפה בדף היומי בזוהר בעמודים אלו: