ניוזלטר תצווה

תקשורת לצורך התחברות

האם חשבתם פעם על המלה "אבדה" ? מהו הדבר שאבד לנו?
המלה אבדה מכילה ארבע מתוך חמש האותיות הראשונות ב-א"ב. האות ג' חסרה.
מה מסמלת הג'? הג' מסמלת את תכונת גמילות החסדים. היא האבדה שלנו.
עלינו לחפש כיצד לקיים גמילות חסדים כדי להשיב את האבדה.
עוד על כך בציטוט השבוע מתוך ספרו של הרב אדם סיני "התורה האדם ומה שביניהם".

 

יסוד חשוב מאוד בעבודת האדם היא הידיעה, שכל דבר שאני צריך לקבל עליו בעלות, אני צריך לשלם עליו.

משפט השבוע, התורה האדם ומה שבינהם, כרך א' עמ' 168

 

ציטוט השבוע

הדבר היחיד בו  האדם יכול לזכות בבעלות הוא התכונה של הג'- גומל חסד. תכונה זו אינה טבעית לאדם, על כן זקוק הוא להגביה אותה מעל האנוכיות שלו. זקוק האדם למאמץ, ליגיעה מעבר לטבע של יצר לב האדם, שהוא רע מנעוריו. על האדם לוותר על אנוכיותו, להכניס לכור ההיתוך הנפשי את הרצונות שלו ולצרפם.

כור ההיתוך הוא המאבק והחיכוך בין ב' רצונות בתוך האדם, המכים ובוטשים זה בזה.
מצד אחד הרצון לפעול את האמת, מצד שני הרצון לאנוכיות, להשיג בעלות על החומריות בעולם הזה. הוא ההבדל בין דעת בעלי בתים לדעת תורה.

התורה האדם ומה שבינהם, כרך א' עמ' 168

 

unnamed

 

תקשורת לצורך התחברות

מתוך קורס ל"ב נתיבות אהבה של הרב אדם סיני – לחץ כאן להרשמה

התקשורת נותנת את האפשרות להתחבר.
התקשורת, פעמים רבות, גורמת לנתק ולא לחיבור.
זה שאני יכול לתקשר עם הבן אדם השני זה לא אומר שאני מתחבר אליו.
אהבה זה חיבור ותפקיד התקשורת לתת לנו את האפשרות להתחבר.
אם אמרתי למישהו משהו שלא מחבר אותי אליו, אין טעם שאני אומר אותו.
אם לא אמרתי משהו ואי-האמירה גם לא מחברת אותי אליו, אז גם זו תקשורת לא טובה.
לכן אני צריך לדעת באיזה מישור אני רוצה להתחבר עם השני, וכמה אני רוצה להתחבר. האם אני בכלל רוצה להתחבר?
לפעמים אני רוצה אפילו להתנתק כדי להתחבר יותר מאוחר, שהחיבור יהיה איטי יותר.

התקשורת התחילה מאז שיש בורא ונברא.
בכל מקום שיש ב' ישויות או יותר אנו זקוקים ליותר תקשורת כדי לקשר ביניהם.

כל התפקיד של הפירוד בעולם, דהיינו, כל התפקיד שיש נברא בעולם, הוא כדי ליצור קשר.
ובאמת זאת שאלה מאוד יסודית בקיום: בשביל מה היה פירוד אם רוצים לחבר? למה בכלל להפרידו?
השאלה היא גם שאלה בשכל האדם: בשביל מה אני לוקח רעיון כמו תקשורת או כל נושא אחר ומפרק אותו לחלקים?
אם אני רוצה שהכל יהיה מחובר, בשביל מה אני מפרק אותו?
למה נותנים לילד פאזל אם במקום זה אפשר לתת לו תמונה שלימה?
אנחנו רואים שהפירוק נותן אפשרות ליצור את האחדות. כאשר אנו יוצרים את האחדות מתוך הפרטים, האחדות היא שונה ממה שהיא מגיעה כשהיא לבד.  לכן יש פירוד, בשביל האחדות הזאת!

כולנו רוצים להיות מאושרים, זו המטרה שלנו. הבורא ברא את הבריאה כדי להיטיב לנבראיו, טבע בכולנו ניצוץ בורא ולכן כולנו רוצים להיות מאושרים, אין לנו ברירה! אנו בנויים כך.

אם נפעל כך שנהיה מחוברים למטרה הזו ונבין מה זה אומר להגיע למטרה הזו, אז נהיה בתקשורת עם המטרה הזו.

 

מאמר על פורים מתוך ספר החגים של הרב אדם סיני שיצא בקרוב:

 

מהו פורים?

זהו זמן קוסמי בו ניתן לחוש את נצחון הנשמה על פני הפרטיות והגוף, דוקא בזמן זה של הגדלת הפרטיות.

יש לראות שהאהבה אינה ביטול האגו, אלא השימוש בו לצורך קשר בין הבורא לנברא (שלא כמו חנוכה, שהתיקון בו הוא רק בבחי' הנשמה "אלא לראותם בלבד"). משא"כ פורים, הוא שימוש גם בצד הגוף והפרטיות בקיום האהבה. כי כאשר רק הנשמה היא בבחי' אהבה, אין זו אהבה שלמה.

 

מדוע פורים נחשב לגמר תיקון?

בשיתא אלפי שני התיקון הוא רק לצד הנשמה, וע"כ הנשמה אינה שלמה. ובאלף השביעי זהו זמן תיקון המל' (הגוף). זמן זה הוא בחי' משיח. והיות ופורים מיצג את צד הגוף, הוא נבחן לגמר תיקון או "מעין" גמר תיקון (משום שהוא בזמן של שיתא אלפי שני). הוא מצביע מהי המטרה וכיצד היא נראית. וראיה זו חשובה, שכן כך יכולים אנו לכוון נפשנו למקום אמיתי ונכון. היינו יכולים לחשוב למשל שאהבה היא נתינה בלא קבלה, אולם פורים מראה לנו שחייב האדם להיות למעלה מדעתו עד שלא יבחין בין מרדכי שהוא בחי' השפעה לבין המן שהוא בחי' קבלה, היות ושניהם נבחנים מצד ההשפעה, אהבה לה'. המדידה היא בבחי' הצורה ולא החומר, ולכן גם הרצון לקבל הוא בבחי' "ואהבת את ה' אלקיך בכל לבבך ובכל מאודך".

 לשיעורים על פורים לפי הקבלה

 

התבוננות שבועית:

שבת שלום (-:

תמונה1