פניני הזוהר: רבי שמעון בר יוחאי – דבקות

הדף היומי בזוהר הסולם – יתרו – קג-קה השקפה
יִתְרוֹ קג-קה

לֹא יִהְיֶה לְךָ

אָדָם, זֶה מִי שֶּׁמּוּכָן לַעֲשׂוֹת רְצוֹנוֹ שֶׁל הַשֵּׁם בָּעוֹלָם.

רבי שמעון אומר: אשרי הם ישראל, שהקב”ה קרא אותם אדם הוא משום שכתוב: וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּיהוָה אֱלֹהֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם. אתם, ולא שאר עמים עכו”ם. הדבקות בהשם היא זו שעושה את האדם לאדם. הדבקות נעשית ע”י השוואת צורה בין צד האדם שבנברא המייצר את הדבקות לבין הבורא. אמנם בני אדם נראים בחיצוניות אותו דבר, אך בנפש יש הבדל בין הגוי לבין היהודי, אשר בנפשו מסוגל לערות את הרצון לקבל בהשפעה ובכך להשוות צורה. עם ישראל לא מוכן להתחתן עם הגויים, אך לא חלילה מתוך תורת הגזע, אלא לאפשר לישראל לתפקד כחלוץ לגאולת כל העולם.

הזוהר לא אומר שמי שנולד לאם יהודיה נק’ אדם, אלא מי שאינו עובד לכוכבים והמזלות. אם אינו עובד עבודה זה ומקבל את התפיסה האלוקית האחדותית, אך עדיין לא מקבל את התורה, נק’ פרא אדם כמו ישמעאל.

בעם ישראל לאחר מעמד הר סיני נצרבה התכונה של דבקות ורצון להגיע לקשר של אהבה עם השם, תכונה שעוברת תהליך התפתחות לעבר התכלית, עבורו ועבור כל העולם.

כִּי הוּא חַיֶּיךָ, וְאֹרֶךְ יָמֶיךָ. מי שזכה בתורה ולא נפרד ממנה, זוכה לשני חיים: אחד בעוה”ז, ואחד בעוה”ב. שכתוב: חייך, לשון רבים, וכל מי שנפרד ממנה, הוא כמו שנפרד מהחיים. ומי שנפרד מרבי שמעון, כאילו נפרד מכל. למעשה כל החיים שלנו תלויים בנקודה הפנימית של רבי שמעון בר יוחאי שבנפש, שבלי פנימיות התורה אין חיים.

ומלמד כאן רבי חזקיה שעור בענווה כשמסרב לענות על שאלה ואומר: אמר לו לא שמעתי ולא אומר. שכתוב: וזאת התורה, אשר שׂם משה. שהיינו ששמע מרבו. זו הסיבה שבספרים רבים מוצאים שהכותב לא מוכן לשנות אפילו את לשון רבותיו, או להמציא דברים חדשים. כלומר ניתן לפתח רעיון, אך בתוך מסגרת דברי החכמים הקודמים.
הירשמו לקבלת עדכונים ושיעורים נבחרים: https://goo.gl/gZKcpW
עשו מנוי לזוהר הקדוש לחיזוק הפנימיות בעולם: https://goo.gl/Ki4gQE
התקינו את אפליקציית הסולם: https://www.hasulam.co.il/apps
אתר הבית- https://hasulam.co.il אתר ספר הרב: http://parasha.pw
מועדי ישראל האדם ומה שביניהם: http://moadim.co
פייס הרב: http://adamsinay.net הזוהר היומי: http://zoharyomi.net
אתר התע"ס: http://kab.li חנות ספרי קבלה: http://kabbala.co
קורסים נבחרים: http://moodle.hasulam.co.il
קבלה למתחיל: http://goo.gl/zGAtcv
טיפ זוגי קבלי: https://goo.gl/cg1T8Y
ניוזלטר שבועי: http://goo.gl/uQl5qR
הרב אדם סיני: http://goo.gl/B4Pfwl

צור קשר: http://goo.gl/81NR6h

פייסבוק –
http://facebook.com/hasulams