כך היה: חג סוכות, "ערב פתוח" וחג שמחת תורה – בקהילת הסולם!

שלום לכל גולשי אתר הסולם, צוות האתר רוצה לספר לכם קצת מהנעשה בקהילתנו הקדושה בחג הסוכות, בחול המועד, בערב הפתוח, בליל הושענא רבה ובשמחת תורה – וזוהי רק טעימה.

חג הסוכות הוא חג מיוחד מאד בקהילת הסולם! כל חג כאן הוא באמת מאד מיוחד! כך גם סוכות, באמת מיוחד!

כחלק מהמסע האדיר של חגי תשרי הגענו לחג הסוכות. החברים בנו סוכה גדולה על גג בית המדרש ברמת גן, ובסוכה זו אנו מבלים את כל החג. בסוכה אוכלים את כל הסעודות כל שבעת ימי החג, בסוכה ישנים החברים, בסוכה לומדים את השיעורים, בסוכה מתפללים את כל התפילות, בסוכה שרים שירים, בסוכה – סוכת החברים הקדושה של הקהילה – הכל עושים, והכל בשמחה ובאוירה טובה.

בעיקר ניתן לציין את הערבים שבחג. בכל ערב בחול המועד סוכות החברים מכינים סעודה גדולה, עם אוכל טוב וחוויות טובות. הנושא העיקרי הוא אהבת חברים. בכל ערב כזה פעילות חווייתית שונה, פעם שירים וריקודים, פעם סיפורים, פעם חידונים, פעם סרטונים שיוצרים בקהילה, ובכל סעודה – דברי תורה של הרב על מהות חג הסוכות בפנימיות ועל האושפיזין (האורחים) הקדושים שמתארחים בסוכה בכל יום מימי החג כנודע בדברי חז"ל.

מתוך כל הערבים, נציין שני ערבים:

ערב אחד הוקדש ל"ערב הפתוח לקהל הרחב". לכל ערב הגיעו אורחים אבל כאן היה אירוע מיוחד לאורחים. ביום שני י"ט בתשרי, הגיעו אנשים רבים לסוכתנו לערב מושקע שהכינו עבורם החברים.

IMG_3063 IMG_3087

הערב נפתח בשעה 19:00 עם כיבוד לרוב, ועם להקת "הסולם". בלהקה שלנו יש נגנים ברמה גבוהה מאד, נגנים שמנגנים גם בלהקות נוספות בארץ ובעולם. הלהקה נתנה לנו אוירה של קדושה, של שמחת החג, אוירה שמכינה את הלב של כולנו לשיחה של כבוד הרב.

אט אט הגיעו כל אורחינו, כל עם ישראל באשר הם, ותפסו את מקומם, שמעו את הלהקה, והמתינו לדברי התורה.

את השיחה פתחו שני אורחי כבוד מעירית רמת גן שמלווים את קהילתנו בכל הנוגע לענייני דת בעיריית רמת גן – מר אביהו בן משה וחיים גלרמן, שדיברו על חשיבות הפצת התורה בעיר בפרט ובעם ישראל בכלל.

ואז ניגשנו לשיחה עם כבוד הרב. נושא השיחה הוא "סוכת החברים", שהיה גם הנושא הכללי של הערב. השיחה התנהלה על ידי שאלות ותשובות. הרב אדיר ישב ליד הרב, שאל אותו שאלות בנושא המדובר, והרב הרחיב בתשובותיו, לאחר מכן כל מי שרצה מהקהל יכל לשאול שאלות נוספות.

IMG_3094

IMG_3124 - Copy

לאחר מכן היו קבוצות דיון בנושא השיחה.

IMG_3183

ערב נוסף – ליל הושענא רבה.

בליל הושענא רבה נוהגים בכל קהילות ישראל, בכל מקום שהם, ללמוד תורה עד אור הבוקר. בטח שגם בקהילת הסולם ינצלו עוד הזדמנות להרבות בלימוד התורה… אז לאחר ערב של סעודה גדולה ושמחה שהתקיימה בסוכה, ישבנו ללמוד בקבוצות ובחברותות עד אור הבוקר, ועל הכל מנצח כבוד הרב, לפעמים עוצר ונותן דברי תורה משלו, לפעמים מגיע אל כמה מן החברים ועונה על שאלותיהם וכד', ולבסוף גם מסר שיעור דף היומי בזוהר הקדוש כנהוג בכל יום בקהילתנו.  כך בשמחה רבה, ביגיעה לא קלה… למדו החברים עד עלות השחר, ולאחר מכן – תפילת שחרית עם כל מנהגי ישראל, שקודש הם, הידועים בכל בתי הכנסת.

unnamed

טוב, מנוחה קטנה, חג הסוכות כמעט נגמר, כמעט התעייפנו מהחג הארוך שבא לאחר מערכת חגים ארוכה, מתחילת אלול שאמרנו סליחות ועד סוף סוכות… אבל – הכל הולך אחר החתימה!

לכן – בשמחת תורה, יום קדוש ממש, שבו אוסף הקב"ה את עם ישראל לשמוח יחד עמו, נאספנו גם אנו כל החברים באחדות גדולה – לחג שמחת תורה, שמיני עצרת.

מי שלא ראה שמחה כזו בקהילת הסולם – לא ראה שמחה מימיו! 

מי שלא ראה את כבוד הרב רוקד שעות ארוכות יחד עם כל החברים, עם ספרי תורה מכובדים, עם ספרי זוהר, עם ספרי תלמוד עשר הספירות, עם כל הלב, כל הנשמה – לא ראה פתיחות חברים כזו מעולם…

השכם בבוקר קמנו כל החברים ללמוד תורה, לאחר מכן תפילת שחרית של יום-טוב, הקפות עם ספרי התורה, קריאה בתורה, תפילת מוסף, סעודת חג – וכבר כמעט שנגמר היום, וכמעט ששקעה החמה ממש.

זאת החתימה שלנו, חסידי הסולם, שמחה גדולה בשמחתה של תורה, באהבה נפלאה וגדולה של כל החברים יחד עם כבוד הרב.

עם כח גדול כזה – יצאנו מחגי תשרי אל החורף הארוך, חורף של שנת תשע"ה. כך גם בלילות הקרים, ובכל רגע בחיים כשקצת נרצה להעיר שוב את רוחנו לכבוד ה' ית' – נעצום את עינינו, נביט עמוק בתוכנו, וזכור את אותם החוויות הגדולות והקדושות שעברו עלינו יחד כל החברים, בשמחת התורה ובכל חגי תשרי של שנת – תשע"ה.