ויצא

שלום ידידים יקרים,

אנו עומדים בתחילתו של חודש כסלו. כידוע לכל חודש אנרגיות משלו, דהיינו, סביבת פעולה הנותנת אפשרות לאדם לפעולה כזו או אחרת. ראש חודש כמו כל ראש, מהווה את הפוטנציאל של אותו חודש. ולכן בכל ראש חודש, כפי שעושים את העבודה בראש החודש, כך גם אפשר לקבל את התוצאות במשך החודש. כל חודש צריכים לראות מהי העבודה הנצרכת.

בחודש כסלו מתחיל השינוי באורך הימים, והימים שהיו עד כה קצרים מתחילים עתה להתארך. השמש מתחילה למלוך ולקבל לעצמה שליטה, אם כי עדיין אינה בשיא מלכותה.


הקלטת דברי התורה בסעודת ראש החודש כסלו תשע״ה.


 

הרב אדם סיני שליט"א אומר שבכסלו יש להכין עצמנו לנס, לגמישות, לא לקבל שום דבר כמובן מאליו. עלינו להיות מסוגלים ללכת מעבר לעצמנו. ואין הכוונה למעלה מהדעת, אלא להיות פתוחים וגמישים מאד לקבל דברים חדשים. להיות במרחבים ולהסכים להם, ולא להצטמצם לנקודות פרטיות. יש להסכים שהדמיון ייקח אותנו למרחבים גדולים מאד ושנפשנו תהיה מעבר לאופק. יש לרצות לפרוץ כל הזמן למקומות אחרים, ולא מצד פריצה של כוח, אלא חופש וגמישות. וזוהי הנקודה של החודש.

ויחד עם זאת, צריכים גם להיזהר מהנקודה הזו של מזל קשת, משום שהקשת גם מביאה לנפילות גדולות מאד, כי החופש הזה מביא להפקרות. ולכן צריך להיזהר. אומר הזוהר הקדוש שהקשת היא גם סימן לנפילה. ולכן צריך להיזהר בזה, אך מצד שני גם לראות שיש בכך פוטנציאל גדול מאד, ואם עוברים שלב זה, מגיעים לנקודה אמיתית, לנס ממש ולהשראה פנימית חזקה.  אם כך נעבוד בחודש זה, נוכל להביא עצמנו למרחבים נפשיים עצומים וגדולים. נוכל לחיות בצורה רחבה הרבה יותר בנפש, ולא להיות מצומצמים.

מאחלים לכולכם חודש כסלו טוב ומבורך ושבת שלום!

 

פרשת ויצא עמ׳ 61

 

פנימיות ובחירה

מתוך שיעור שאלות ותשובות עם הרב אדם סיני שליט"א

שאלה: איך אנחנו, בתור אנשים מבוגרים, משנים את התפיסה החיצונית שלנו שתהיה תפיסה פנימית?
אנחנו מכריחים את עצמנו להתעסק עם חוקים שהם פנימיים, מוכנים לשלם דברים חיצוניים בשביל פנימיות, מפרגנים לפנימיות, מוכנים לשלם עליה, וכשמגיע האור מהפנימיות, אנחנו יודעים ומוכנים להצהיר ולהתנהג כאילו שלא פעלנו את זה בשביל לקבל את התענוג הזה, את האור הזה, מהפנימיות.

אם נעשה את שלושת הדברים האלה – נגדיל את הפנימיות.

תראו כמה זה פשוט, צריך:

  • לפרגן לפנימיות

  • לשלם עליה

  • כשמגיע האור (התענוג) לוותר עליו כסיבה

אם נעשה את שלושת הדברים האלה, אז נוכל לקנות את הדבר. אבל תמיד צריך לדאוג שזה כל הזמן יהיה.

באופן פרקטי, צריך ללמוד חוקים רוחניים, ולהתחיל להתנהג על פי חוקים רוחניים.

שאלה: כבוד הרב, האם כשאדם מגיע למקום בחירה אמיתי, יש שם הסתרה כלשהי? האם במצב הזה על האדם להסתיר מעצמו משהו?

תשובה.

לא. כשאדם מגיע לבחירה שלמה – אין הסתרה. יש הסתרה על עצם הבורא, אבל אין הסתרה על טובו של הבורא. דהיינו, כל הקשר שלנו עם הבורא, הוא לא קשר עם עצמותו, אלא מהצורה המתגלית אלינו ממנו.

הצורה המתגלית אלינו מהבורא יתברך היא טובו העצום, הגדול, האין סופי. כאשר אנחנו מגיעים לכלי אין סופי, שהוא גם כלי של אהבה, אז אפשר להגיע לקשר שאין בו שום הסתרה. אז, כשאין הסתרה, וצריך לפעול בבחירה, אז זה מאוד קשה, אבל לשם צריך להגיע.