ט"ו באב בקהילת הסולם תשע"ה

תמלול מתוך הדברים: האדם שנמצא בעולם הזה נתון לחוקים גשמיים. האהבה יכולה להתקיים רק בנפש.

יש ד' בחינות ומרכיבים:

הדבר הראשון: שהזוגיות צריכה לשמש הוא מעין חוף מבטחים, מקום שלאדם תמיד יש לאדם לאן לחזור, איפה להרגיש בטוח. מקום שהוא יודע כשהוא חוזר לשמה יש לו את כל מה שהוא צריך לקיומו, מקום שמשמה הוא לוקח את האנרגיות הקיומיות שלו, למה שמאפשר לו ללכת למקום חדש, מעין מאבק עם יצר הרע כדי להגדיל את האהבה- כנגד מדרגת העיבור.

הדבר השני: תמיכה,  היכולת שלנו לבוא במגע עם החוץ מאפשר לנו להתפתח ולהגדיל את האני המשותף שלנו, כאשר אנו יוצאים החוצה זה נותן לנו אפשרות לתמיכה, כאשר יש לנו מטרות שהזוגיות מתחילה לייצר, אנו צריכים לייצר אותם ככאלה שיש להם מקום תמיכה, שמ%Q9הו מזין אותם, מקום שיכול להחיל את מצוקות נפש, את היכולה לפרוש את הדברים אצל הצד השני.

הדבר השלישי: שמחה , צד האישה שבא לתת את השתוקקות צריכה לעצור לראות שמה שנותן את השתוקקות בחיים זה הגוף, ואנו לכאורה נבוכים, האם אני צריך את השתוקקות החיצונית? השתוקקות החיצונית עלולה להביא אותנו למקום שדווקא מנתק מהקשר. אז מה לעשות? צריך להבין את המנגנון.

צריכים ללמוד להמיר את השתוקקות החיצונית והשתוקקות פנימית, וזה תלוי בכך שאדם דבוק בתורה. היכולת של האדם לינוק מאמת ומוסריות, היכולת שלו להרגיש את המוסר הפנימי ולרצות להתפתח מתוכו והיא מאפשרת לאדם להגדיל את השתוקקות למקום הנכון. האור מגיע מהבורא ית' וצריך להיות בטוח שניתן לקבלו. צד הגוף חשוב בביחד וצריך להתבטא בפעול595ת מעשים וכו', שזה מפגיש את היחד עם השתוקקות, אבל אם זה בא בלי חוף מבטחים ויכולת התמיכה, אז השתוקקות גורם לריב. לכן קודם לומדים על שתי הבחינות הראשונות ורק אז מגדילים את השתוקקות, ושהיא גדלה לא די בכך, אלא צריך את הדבר האחרון שנקרא:

זיוג פנים בפנים (תענוג של אהבה, יחד): צריך להרגיש תענוג להראות ולהיות עם פנים שמחות, להיות באיזה שהיא הרגשה שטוב הביחד, להעצים אותו לא רק מבחינת המטרות, להעצים אותו מבחינת ההרגשה. היכולת לאהוב היא יכולת נפשית, זה סוג של תוצאה של כל מה שעשינו קודם, אך זה לא נקודה פשוטה היכולת לאהוב לכאורה שמה את האדם במקום שאין לו שליטה, כי הוא בא למקום חדש לאיזה שהוא אני במרחב האין סופי שהוא לכאורה מנותק מהקרקע, ולא תמיד הוא מוכן למסור את עצמו למקום הזה. ולכן הוא בורח כל פעם מהמקום הזה, וזה קורא לנו בכוונה מלמעלה שנוכל להמשיך לעבוד על ג' הבחינות הראשונות: חוף מבטחים, תמיכה, והשתוקקות. (המשך בסרטון)

חיפשנו דשא קצת שקיעה מנגל על האש והרבה אהבת חברים, וזה מה שיצא:

דברי הרב על טו באב:

סיום חלק יד בתע"ס:

תמונות מאירוע ט"ו באב בקהילת הסולם: