זוגיות בחג השבועות

דרכי הזוגיות הן דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום ואחווה.
כיצד בני זוג יכולים לנצל את ההזדמנות שיש בזמן הקוסמי של חג השבועות לזוגיות טובה יותר?

• זמן מתן תורה
יש בני אדם שחיים ללא תורה. כל העולה על נפשם הבהמית, על רצונם להתענג, כך הם פועלים. פעולות אלו, המהוות לכאורה חופש, אינן מייצגות אלא הפקרות המביאה לפרוד בין הצדדים. הצורך לחופש שהוא אמתי מנוצל שלא תמיד במכוון להפקרות הגופנית והאישית.

• אומות העולם אינם רוצים תורה.
עומדים אתם עתה כזוג בפני בורא עולם. שואל הוא אתכם, האם רוצים אתם לקבל את תורת הזוגיות? האם תשובתכם היא "נעשה ונשמע", או שתיכנסו לדין ודברים כגון, האם כדאי לכם לקיים את תורת הזוגיות? אומות העולם שבאדם מחפשות את הכדאית הפרטית בזוגיות, וממלא לא מקבלים על עצמם את תורת הזוגיות.
זוג יהודי אומר "נעשה ונשמע".

 

• נעשה ונשמע
לאחר שמקבל הזוג את התורה במעמד הר סיני הפרטי שלהם. עומדים תחת החופה במעמד נפלא ומרגש, מתחייבים לעשות הכול כדי להגיע לאהבה ולקיים את כל הנצרך לכך ובאים בברית נשואים ביניהם, הנה כופה עליהם הקב"ה את ההר כגיגית.

אם מקבלים אתם את הזוגיות מוטב, ואם לא כאן תהיה קבורתכם. יש להבין את המהלך הנפשי של הבחירה שעושה האדם. הבחירה מחייבת את האדם. ההרהור הכול כך חשוב, הופך בהכרח לברית מחייבת. יש בכך יתרון עצום לנפש האדם. ההכרח יוצר מסגרת המאפשרת להיות יותר אדם, כאשר הוא נאמן לעצמו, לערכיו הפנימיים אותם הוא פגש ברגעיו היותר הרואיים של חייו, בהם קבל החלטות משמעותיות.

רגע הרואי זה של הזוגיות הוא הצעת והסכמת הנשואים ויותר מכך יום חתונתו שהוא יום שמחת לבו. בחירת לבו של האדם מחייבת כפייה – עמידה בחוקי הזוגיות, אלו מהווים מסגרת המאפשרת זוגיות הנשענת על הבחירה מהמקום היותר אמתי של הזוג. מאורעות החיים לא פעם דורשים את הרצונות הזמניים המקומיים את התאוות האישיות הנוגדות את בניית הזוגיות הנכונה וביטויה.

 

• אבוד האמון
כאשר לא יודעים את התורה, כיצד ניתן לקיימה? כאשר לא יודעים מהי תורת הזוגיות הנכונה, כיצד ניתן לקיימה? לא די במתן תורה צריך גם את קבלת התורה.
נשאל על דרך ה"רבי מקוצק", מדוע חג השבועות, יום החופה, נקרא "מתן תורה" ולא "קבלת התורה"?
התשובה : כל אחד מקבל מהזוגיות לפי החשבתו את הזוגיות, כפי שהוא הולך בדרכיה, כפי שבאה ליידי ביטוי נאמנותו לבחירתו.
דרכי הזוגיות הן דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום ואחווה בין בני הזוג. זאת, דרך התורה המחברת אותם למושא עליון יותר מהם עצמם.

 

• הכלל יוצר את האחדות ולא הפרטים
מה יוצר את האחדות הזוגית? הטעות שחייבים לנתץ היא, שככל שהפרטים חשובים ומשוכללים יותר כך תהיה אחדות גדולה יותר. אולם אין הדבר כך, הכלל יוצר את האחדות בין הפרטים ולא השכלול של כל פרט.
יתרה מכך לא פעם הפרטים מאוד משוכללים, אבל לא מחויבים לכלל אחד, ועל כן אין ביניהם אחדות. כל אחד מנסה לכופף חברו לתאוותיו הוא. כאשר צד אחד מנסה לשלוח את הצד האחר לטיפול פרטני, מתוך המחשבה שאם הוא ישתכלל באופן פרטי אז תהיה אחדות, טועה הוא בתורת הזוגיות. כאמור – הכלל יוצר את האחדות ולא הפרטים.

את התורה קבלו עם ישראל ברצון אחד בלב אחד ככלל. כך צריך לקבל את הזוגיות. ככל שנחזק את הכלל הזוגי כך תגדל האחדות.
למדנו את הכלל החשוב ביותר בזוגיות – עתה יש ללמוד את עשרת הדברות של תורת הזוגיות, את זה נעשה ב"נ בהמשך ונכרות כללי משנה אלו בע"ה על לוחות ליבנו.

בברכת מתן תורת הזוגיות
מתוך אהבה ואחדות
הרב אדם סיני – יועץ אישי זוגי ומשפחתי
בשיטת המרחבים על פי תורת "בעל הסולם"
פרטים: קרן 050-314-1111