זוגיות בכאוס קיומי

זוגיות בכאוס קיומי
ישנם זוגות שחשים אובדן בקשר הזוגי. ההרגשה של אין מה לעשות מחלחלת בלבם של בני הזוג ומביאה לייאוש. הרגשה זו מאפילה על כל מארג החיים. המערכות הנלוות הקרובות והרחוקות מתחילות אף הן להיהרס אט אט.

יש מה לעשות?
שאלה חשובה ביותר. זוגיות אינה חוזה בלתי ניתן להפרה מוסדרת, אבל טרם מגיעים להפרת ברית הנישואין ראוי לעשות מאמץ אמתי לשפור הזוגיות טרם פונים לפרוק.
ישנם שלושה שלבים בזוגיות : קיום, טיפוח, והעצמה. צריך לעבוד על כל שלושת השלבים לפי הסדר.

קיום טיפ ראשון וחשוב לזוג שנמצא במשבר המורכב משלושה שלבים :

א. המקרה לא קובע – מחשבות הזוג על מה שקורה הן הקובעות את ההרגשים הזוגיים. המחשבה השגויה שהמעשה מפעיל את הרגש אינה נכונה. גם אם האישה או הבעל עשו מעשה כזה או אחר, אין זה אומר שחייב להרגיש כך או אחרת. המחשבה על מה שנעשה והאמונה במחשבה זו היא היוצרת מציאות רגשית, שהיא המציאות הזוגית העיקרית.

ב. הכול לטובה – מה שמופיע מולנו מהמציאות הוא אמצעי לייצר זוגיות טובה יותר. כל מחשבה שלילית מולידה תסכולים הולכים ומתמשכים.
במקום לחשוב דרך אמונות טפלות או עיוותי מחשבה שישנם לזוג במשבר, עצרו רגע לפני התגובה ואמרו לעצמכם – המאמן הגיע, ישנה כאן הזדמנות, הבורא לבטח רוצה את טובתנו והוא המפגיש אותנו עם מציאות זו.

ג. אני מגויס לייחד – היות והאדם הוא היוצר את מציאותו צריך הוא לקבל החלטה – מה שיקרה ביננו תלוי בי ואני מוכן להיות מגויס לייחד הזוגי. התגייסות זו נשענת על ב' התובנות הקודמות.

אז מה באמת עושים?
מה שיעשה יועץ זוגי טוב. או מה שתעשו לבד.
יש לייצר פגישה אמתית עם הזוג. צריכה להיות הצהרה משותפת שהמצב לא קובע אלא המחשבות שלנו על מה שקורה. המציאות המופיעה מולנו היא הזדמנות לייצר קשר טוב יותר, אנחנו מגויסים לחצי השנה הקרובה ללא האשמות, אלא עם אתגר משותף לשינוי חשיבה.
את תוצאת מחשבה זו צריך לעבד. לא די לומר אותה. כאשר מפנימים אותה דרך שיח, זה עושה פלאים. היכולת להנגיש את צורת המחשבה הזו להכרה עד שנאמין בה, מאפשרת לזוג להיות במקום שונה לגמרי. זה לא קורה בפגישה אחת, אבל זה בהחלט קורה לרוב.

הרב אדם סיני
יועץ זוגי בשיטת "המרחבים המשותפים"
על פי תורת הקבלה בשיטת "בעל הסולם"
לפרטים: אדם סיני 050-8899-888