אישה מוכה – גבר מוכה – חברה מוכה

אישה מוכה – גבר מוכה – חברה מוכה

נושא האהבה, ככל שטעון ונפוץ הוא, כך גם לוטה הוא בערפל סמיך.
שירים, ספרים, בלדות ומחזות נכתבו על נושא האהבה, כל אחד מרגיש איכשהו אבוד כאשר בא במגע עימה. שולטת היא על חיינו, ומבלי משים שמה אותנו ככלי משחק בידה.
בחיותה תומכת היא, אוהבת, ומחייה כל איבר רדום, ומאידך בחסרונה בוטשת והורסת הכול.


אנו שמבקשים להוביל את חיינו אל מטרה מאוד ברורה, מתבקשים לאתגר את עצמנו בנושא האהבה כך שיהפוך מושג זה בחיינו למובן, לנשלט, לאמצעי בחיינו, היכול להובילנו למטרתנו.

 לא כל אהבה טובה היא?
אהבה בהיותה נשואה על שלילה אינה תורמת לחיינו אלא להיפך. כיצד נכוונה? כיצד נעשה אותה לכלי משחק בידנו? ולא שאנו נהיה כלי משחק בידה?

 

 שגיאה אופיינית בנושא האהבה?
דני ודינה :
• אם אתלבש איך שדני אוהב אז הוא יאהב אותי.
• אם אשמע מוזיקה שדינה אוהבת אז היא תאהב אותי.
• אם אני מבשלת ומסדרת את הבית אז דני צריך לאהוב אותי.
• אם יהיה לי תואר אקדמאי אז דינה תאהב אותי.
• אם אהיה עשיר אז דינה תאהב אותי.
את השאר אתם יכולים להשלים.

 

 אישה מוכה – גבר מוכה – חברה מוכה?
הדרך להיות מוכה עוברת דרך המחשבה, אהיה מה שהאחר רוצה ובתמורה אזכה באהבה.
מה עובר בראשנו כאשר אנו מבקשים להיות נאהבים?
האם אנו צריכים להיות מה שנדמה לנו שהאחר רוצה מאתנו?
כדי לבדוק זאת, אני מציע שכל אחד ישאל את עצמו לגבי הצד האחר, האם אני אוהב אותו אם הוא יהיה אוטנטי, או אם ישקר לי וילבש תחפושת של מה שאני רוצה ממנו?
נדמה לי שהתשובה ברורה: מי שמשקר בדמותו ולבסוף לאחר שנה, שנתיים, חודש, שעתיים, מתברר שכל התדמית הייתה חיצונית לא רק שלא נאהב את הצד השני אלא אף נסלוד ממנו. מי שמבקש או דורש מהאחר להיות כפי שהוא רוצה בתמורה לאהבה, משקר בנפשו ולבסוף סולד מבת הזוג. הופך להיות משפיל, מבזה, מתעלל מילולית ולעיתים גם פיסית.

המתכון לאהבה אוטנטית?
חברים יקרים: היכולת שלנו להיות פשוטים, ללא זיוף חיצוני, מאפשרת לנו לחיות את האני האמתי שלנו ואותו להגיש לסביבה, לבן הזוג, למכרים שלנו. מי שיתחבר לדמות זו, אז יש קשר איתו, ומי שאינו מתחבר לדמות זו, אין טעם לחבר אותו לתחפושת שלנו. גם אם יגיש לנו אהבה בשל תחפושת זו, תהפוך זו לסלידה ושנאה ברבות הימים. הגרוע מכך הוא, שאנו נהיה מנוכרים לעצמנו ורחוקים מהאני האמתי שלנו.

אנו עלולים לגלות, שאנו כה רחוקים מעצמנו, עד כדי כך שלא נדע מי אנחנו. מטרותינו תהיינה נטולות תוכן וחשק, חיינו ישקלו על פי מציאת חן בעיני הסביבה. את כל אושרנו אנו שמים באופן מאוד חסר אחריות לפתחם של אחרים.

 

חברים יקרים, בוא ונקבל אחריות אישית. לא נציג מעצמנו לסביבתנו את התדמית השקרית של אישיותנו. נתחבר לאני שלנו ובאומץ ובפשטות נציג אותו לסביבתנו. הנכונים והכדאיים יתחברו.

בברכת אהבה פשוטה
הרב אדם סיני – 050-8899888
יועץ זוגי בשיטת "המרחבים המשותפים"
על פי תורת הסוד ושיטת "בעל הסולם" זצוק"ל.

אישה מוכה – גבר מוכה – חברה מוכה נושא האהבה, ככל שטעון ונפוץ הוא, כך גם לוטה הוא בערפל סמיך. שירים, ספרים, בלדות ומחזו…

Posted by ‎הרב אדם סיני‎ on jueves, 7 de julio de 2016