חג הסוכות

? חג הסוכות?
חג הסוכות מהווה נדבך נוסף של מועדי תשרי. מועדים אלו נועדו לתת לאדם את האפשרות לבנות את צד השמאל שבנשמתו. בהיותם נמצאים בחודש תשרי, שהוא זמן של דין, של קו שמאל במציאות העולם והאדם, נתונים מועדים אלו למציאות זמן קוסמי שהוא למעלה מהבנת האדם, בו ישנה השפעה בלתי מודעת על נפש האדם לתיקון צד השמאל שבו. ראוי הוא שהאדם ינצל זמן ייחודי זה לייעודו.

תורתנו הקדושה, שניתנה לנו מפי הגבורה ממש, גילתה לנו את הנצרך לתיקון. צריכים אנו להיות אסירי תודה לקב"ה שנתן לנו את הגילוי העצום של הנצרך לתקן, בדיוק בזמן הראוי לו. צריכים לראות זאת כסוד שלחשו באוזננו, שבא להיטיב עמנו.

אין לראות במועדים אלו מטלה שנועדה להיות תשלום לרצונו של הקב"ה. מצוות החג הן הדרכה מעשית לתיקון האדם, כך שיוכל לתקן את נשמתו כדי שתהיה ראויה לקבל את ההטבה שרוצה להעניק לה הבורא יתברך.

קו השמאל הוא תיקון הרצון לקבל שבאדם, בשונה מקו ימין שהוא הרצון להשפיע. רצון האדם מורכב מחומר וצורה. את מציאות החומר גילינו מראש השנה עד ערב יום הכפורים. בראש השנה המלכנו את מלכו של עולם על רצוננו. ביום הכפורים, המהווה שורש לסוכות, השרשנו את הצורך בתיקון צורת הרצון ע"י ה' העינויים וה' התפילות. עתה בסוכות אנו יוצרים בפועל את צורת הרצון, הנקרא צלם.

 

⚪מהי צורת הרצון?

האור הניתן מלמעלה נקרא מוחין. כאשר מוחין אלו מגיעים לאדם, נצרך הוא לכלי ראוי כדי להכילם. הגיונו של האדם הוא הצורה הניתנת למוחין אלו. רואים אנו, שרעיון הניתן למספר חברים, מובן באופן שונה אצל כל חבר. השוני אינו ברעיון הניתן אלא בצורת תפיסת האדם השומע, דהיינו בצורת ההיגיון שבעזרתו מעבד האדם את הרעיון.

ההגיון שאנו הולכים לבנות בחג הסוכות הוא הגיון של אורח בשונה מהגיון של בעל הבית. אנחנו אורחים בעולמו של הקב"ה ולא בעלי הבית. אם נשכיל להבין זאת נוכל לייצר את האמונה הראויה ובכך להכשיר את צורת הרצון.
צורת הרצון מורכבת משבעת האושפיזין.

מתוך הספר "מועדי ישראל האדם ומה שביניהם" / הרב אדם סיני
להזמנות : 050-314-3417 אגדה

בברכת חג שמח
הרב אדם סיני

 

 

מתוך ספר הרב "מועדי ישראל האדם ומה שביניהם"
?????????????
?מבצע לכבוד חגי תשרי? מתנה נפלאה להעניק לחג! ספר הרב "מועדי ישראל האדם ומה שביניהם" – כרך ב' – 60 ש"ח בלבד!
בספר יכול האדם למצוא משמעות חדשה לחגי ישראל, משמעות צלולה וברורה מכפי שידע עד היום. הספר מבוסס על יסודות חכמת הקבלה המפורשים בשפה הידועה לנפש כל אדם. הספר מחולק על פי רצף חגי ישראל.
ספר הרב "מועדי ישראל האדם ומה שביניהם" מאגד בתוכו סדר שלם של תובנות. החל ממהות החג, דרך מאמרים מרכזיים המתייחסים למשמעות החג וסימניו, המשך בפירושים צחים ובהירים על משניות וקטעי גמרא נבחרים העוסקים בחג, סיפורי חסידות עם פירוש פנימי המעוררים את הנפש, ובפירוש מדהים ומעמיק לדרושי שער הכוונות של האר"י הקדוש, פירושים הפותחים שער לבוא במבואות חכמת הנסתר של האר"י.
כרך ב' עוסק בראש השנה ויום הכיפורים: סליחות ? ראש השנה ? עשרת ימי תשובה ? יום הכיפורים
לרכישה טלפונית: 050-314-3417 ☎ 050-314-1111
לרכישה באתר: https://goo.gl/6aXJtN