פרשת פנחס: נבטי ההנפשה

פרשת פנחס
נבטי ההנפשה
שאיפת האדם בתכונת הנפש הפנימית, המבעבעת בו, מציבה את האדם במקום שונה מסביבתו. היות האדם נתון ללחצים המתישים של קיומו החברתי. ראוי לו לאדם, שיבחר את הסביבה הראויה, בה תוכל נפשו להשיג את ערגתה הבלתי מתפשרת.

בחירת הסביבה כקרקע פורייה, אינה מבטיחה את הקיום הנפשי העמוק הנדרש מהאדם המבקש אמת. זו אינה יכולה להחליף עבודת נפש מסודרת, מדויקת בדרך פנימיות התורה, תוך הדרכה והתבטלות למדריך מוביל דרך.

כאשר כל הכוחות פועלים במקביל, הן הפנימיים, והן החיצוניים, אז מתחיל נבט ההנפשה הראויה, להראות עצמו מעל פני שטח החברתיות, המעיקה כל כך לכל הנמצא בחברה הרגילה.

יש לשים ליבנו לנבטים, הנראים מפעם לפעם, לבל נרמוס אותם ברגל גסה. יש להצמיח אותם לתוך עדינות הנפש, בתוך פרדס ההתהוות של פירות האמונה ואהבת ה'.
עלינו להיות קשובים לאמת, המופיעה מול עינינו תדיר. לא לדחותה מעלינו בשל מיני תירוצים שונים. לכאורה הדבר ברור הוא, אך לצערנו המציאות מוכיחה אחרת.

נכוון עצמנו להיות יותר קשובים, בהקשבה נדיבה, להתרחשויות שסביבנו, וכל פיסה של אמת להחשיב, לפרגן לה, לרצות לשלם עליה, ולהזין בה את נפשנו כמוצאי שלל רב.
לא מתוך הרצון שלנו ליהנות, אלא מתוך אהבתנו אותה, או מתוך התחייבותנו לאהוב אותה, רק משום שהיא האמת. וגם אם מרה היא, נשאר נאמנים לה. אז נוכל להיות היא, והיא להיות תשקיף שלנו.

באהבת אמת
הרב אדם סיני

מוזמנים להתקין את אפליקציית הסולם החדשה לאנדרואיד:
הידעתם? הוספת אתר למעודפים עוזרת לקידום האתר עזרו לנו והיו שותפים בהפצה – והוסיפו אותו למועדפים! (ע"י לחיצה ctrl +d) כמו כן נשמח לשיתוף הניוזלטר והאתר בפייסבוק ובווצאפ לחבריכם
זבוטינסקי 128 רמת גן                                                    Hasulam.co.il
נשלח לכתובת מהכתובת [email protected]
שולח: בית מדרש הסולם
כתובת השולח: [email protected]
הסרה מהרשימה | עדכון פרטים | דיווח דיוור לא מורשה

רב מסר מערכת דיוור ודפי נחיתה

 

http://messages.responder.co.il/5811259