זהירות מהדבש הרוחני – על מה לכוון?

זהירות מהדבש הרוחני – על מה לכוון?

"שתהיה לך שנה מתוקה כדבש", – בא לברך ונמצא מקלל.

דבש הוא אישה – מרה ממוות או מרכז הטוב?
מדוע נשרש בעולם שהדבש הוא הממתיק את ראש השנה, עד שבטעות מברכים את חברנו "שתהיה לך שנה מתוקה כדבש"

חבריי היקרים, אומר האר"י הקדוש אשה (306) עולה בחשבון דבש (306).
אומר שלמה המלך "מוצא אני מר ממוות את האשה". אשה היא מרה ממוות, כאשר היא מבטאת את הדין. דבש הוא בחינת מלכות אומר האר"י הקדוש ((ליקוטי תורה עמוד רמ"ט).

למה הדבש הוא מתוק?
למה יש רדיפה אחר האישה?
למה לאחר השגתו של מתוק זה, מרגישים ריקנות עד כדי "מר ממוות"?
מהי אותה אהבת נשים, שלאחר מכן מייצרת כאוס בלתי נסבל, עד כדי ייאוש מהחיים עצמם?

תשובה – זהו הדבש בבחינת "כָל שְׂאֹר וְכָל דְּבַשׁ לֹא תַקְטִירוּ מִמֶּנּוּ אִשֶּׁה לַיהוָה." (ויקרא ב' י"א)
הדבש הוא האני של האדם, הוא לבו, שיכול להיות אני כוזב, אבל ניתן להמתיק אני כוזב זה ולמצוא לב אוהב, אמיתי, בבחינת "מצא אשה מצא טוב", שגם זאת אומר שלמה המלך.

מתי הדבש יהיה אני אמיתי ומתי יהיה אני כוזב? מתי האישה מרה ממוות ומתי היא הטוב האמיתי?

דבש של ראש השנה

הדבש מייצג את ראש השנה, היות שבראש השנה ישנו גילוי הרצון, גילוי האני של האדם. גילוי זה הוא מסוכן וחייב להמתיקו בשורשו.
מה השורש של הדין? מהיכן בא הרצון שהוא האני של האדם? מהו יום ההולדת של האדם והעולם שחל בראש השנה? מה דורש מאתנו זמן קוסמי זה?

מהיכן בא הדבש? מהדבורה או מהצוף?

הרי "כל הבא מהטמא טמא הוא". אם הדבש בא מהדבורה הטמאה לאכילה, הרי גם הדבש טמא הוא.

מהיכן בא האני של האדם מהחיצוניות או מהאמונה? מהצוף שבא ממדרגת הרוח או מהדבורה?

התפיסה המיידית היא, שהאני בא מהדבורה. ממה שנראה לעין. התפיסה הראשונית היא שהדבש שהיא האישה בא מהחיצוניות היפה, מהגופניות, אולם האמת היא "שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי: אִשָּׁה יִרְאַת-ה', הִיא תִתְהַלָּל".

אזי למה אנו רודפים אחר היופי החיצוני? כי שם הוא מופיע, הדבש נראה שבא מהדבורה, האני הכוזב מבקש מאתנו לבנות את חיינו מהשאיפות החיצוניות שלנו, שם אנו מוצאים את המתיקות, כאלו היא באה מהדבורה.

אם האני בא מהדבורה, מר הוא ממוות. אנו חייבים להמתיקו בצוף, לדעת שהוא בא מהקב"ה, מקול השופר.

כיצד ממתיקים את מרירות הדבש?
"כְּתַפּוּחַ בַּעֲצֵי הַיַּעַר כֵּן דּוֹדִי בֵּין הַבָּנִים בְּצִלּוֹ חִמַּדְתִּי וְיָשַׁבְתִּי וּפִרְיוֹ מָתוֹק לְחִכִּי" (שיר השירים ב' ג').
התפוח אומר הזוהר הקדוש מייצג את ג' האבות, אברהם יצחק ויעקב. אלו הם ג' האמונות של היהודי, המדבקות את האני של האדם, את המלכות, את הדבש, את האישה, בקב"ה – בדודה.
רק בעזרת התפוח, הפרי שהוא האני, יהיה מתוק, אחרת יהיה מר.

ללא קשר האני של האדם לייחד, שנבנה על אמונה, שאותה מייצג התפוח, אזי האני פועל לסיפוק עצמי בלבד. את הזוגיות רואים בטעות כמו דבש, רק לצורך סיפוקים אישיים שמחליפים זה עם זה. דרך זו מביאה לריקנות. בתחילה הסיפוק האישי מתוק, לאחר מכן מר.
ברדיפה אחר הסיפוק האישי, הקשר לא נבנה על אמון, על משהו יותר עמוק, על הנשמה, מעבר לחיצוניות, אלא רק על הגוף.

ראש השנה מייצג את הצורך להמתיק את הדבש ע"י האמונה. המתיקות באה מהקשר, קשר לא יכול להתבצע ללא אמונה.
אם המתיקות באה ללא אמון הדדי, ללא קשר, ללא תפוח, אזי הדבש, האני, האשה, הלב, אינם אמיתיים.

בקשת דבש, רצית להיות מברך, ונמצאת מקלל.

הזהר הקדוש נותן לנו סימן. בתפוח ג' צבעים לבן אדום וירוק. לבן כנגד אברהם, אדום כנגד יצחק, ירוק כנגד יעקב. חסדים מכוסים הממתקים את מה שעומד להתגלות בדבש, הם בחינת לאה – עולם הנסתר הממתק את רחל – העולם הגלוי. הנשמה ממתקת את הגוף.

חייב את הגוף שהוא האישה, הלב, האני, אך רק דרך הקשר הנשמתי.
לשמחתי הרבה נשים היום לוחצות על קשר יותר רגשי יותר עמוק יותר רומנטי, ולא רק על קשר גופני, כפי שהכוחניות הגברית לא פעם מבקשת. יש להמתיק את הגבורות.

התפוח ממתק את הדבש, הוא נותן לו את ההמתקה הראויה מתוך קשר של אמון בנינו לבין הבורא. ללא התפוח הדבש הוא בגידה. הוא מר ממות. הוא התרחקות מהאהבה ויוצר כאוס אישי, זוגי ולאומי.

וכדי שלא נבוא לברך ויצא שקללנו בשגגה ח"ו.
מעתה נברך את חברנו : שתהיה לך שנה מתוקה כתפוח בדבש"
הדבש הוא הזמן הקוסמי, התיקון שלו הוא התפוח.

בראש השנה באכילת התפוח בדבש, אנו מכוונים לתיקון כל הקשרים שלנו ובעיקר עם הבורא יתברך, שיהיו בע"ה אמוניים ולא רק גופניים. לא לסיפוקים אישיים אלא לקשר אמיתי , אמוני, חם ואוהב.

בברכת
שנה מתוקה כתפוח בדבש
הרב אדם סיני

מתוך הספר "מועדי ישראל האדם ומה שביניהם" / הרב אדם סיני
להזמנת הספר 050-8899-888 | 050-314-1111 | 050-314-3417
באתר: https://goo.gl/f2PB8S
————————————
?מבצע לכבוד חגי תשרי? מתנה נפלאה להעניק לחג! ספר הרב "מועדי ישראל האדם ומה שביניהם" – כרך ב' – 60 ש"ח בלבד!
בספר יכול האדם למצוא משמעות חדשה לחגי ישראל, משמעות צלולה וברורה מכפי שידע עד היום. הספר מבוסס על יסודות חכמת הקבלה המפורשים בשפה הידועה לנפש כל אדם. הספר מחולק על פי רצף חגי ישראל.
לרכישה באתר: https://goo.gl/6aXJtN

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fravadamsinay%2Fposts%2F513383548834386&width=500" width="500" height="228" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>

שתף אותנו

לתגובות היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו