ממה נובע הפירוד בין איש לאישה?

ממה נובע הפירוד בין איש לאישה?
אומר הזוהר הקדוש (משפטים בפירוש הסולם אות שי"ז) :
"אלא בא וראה, שאין בכל הקולות של הנשים בעולם, שקול הנחש יוכל להתדבק בה, ולהתאחז בה, ולהשתתף בה,
אלא ב' נשים הן, שקול הנחש יכול להתאחז בהן :
אחת – מי שאינה שומרת טומאת נידתה וימי ליבונה כראוי או שמקדמת יום אחד לטבול.
ואחת – זו אישה המאחרת העונה שלה, כדי לעשות צער לבעלה. חוץ אם הבעל אינו מקפיד ואינו משגיח על זה."

תפקיד האישה
אמנם אין הזהר מדבר אלא בפנימיות הדברים, אולם גם לסימנים החיצוניים כדאי להתייחס בתשומת לב.
באופן פנימי יש לראות כפי ההסבר בהמשך הזהר, שהאישה תפקידה להמשיך את הצלם האלוקי בבריאה. הצלם שבו נברא האדם יוצא מהכוח אל הפועל ע"י כוח ההולדה שבאדם, ומבחינה פנימית בפירות הרוחניים שמוליד. במחשבות החיוביות המולידות שלום ואהבה.
אישה שמתקשרת בטומאה חוברת עם לילית הרשעה, וסימנה שמייללת כל העת על מר גורלה וכל רצונה לדאוג לאנוכיות הפרטית שלה. הצער האמיתי הוא, שהיא גורמת לבעלה, שאינה מולידה ממנו את צלם האלוקים, אלא בנים רשעים.
הרוח של התלונה המתמדת וההתחברות לטומאה מולידה רוח שהורגת את רוח הקדושה והטהרה. צלם אלוקים אינו יכול להתבטא באופן זה בעולם. כך הורגת היא ע"י תלונותיה ורצונה לסיפוקה האישי בלבד את צלם אלוקים שיכולה להוליד. והסימן החיצוני שאינה שומרת על טהרתה כראוי.

תפקיד הבעל
אישה אמיתית היא שליחה של הבורא יתברך. היכולת שלה להוליד היא המשלימה את האדם, שאינו יכול בלעדיה להגיע לאונו האמיתי. מסביר הזהר הקדוש באות שט"ז, שכוחו של האדם יכול להתבטא כאשר מוליד בן בצלמו. הנחש יכול היה לפתות את האדם רק לפני שהוליד את שת שהיה כצלמו.
בעל יקר ללא האישה הכשרה אינך יכול להראות כוחך בעולם. אם תכוון לאהבה ולא לגאוותך והרצון לשליטה אזי תעניק סביבה ראויה לאישה לרצות להיות טהורה. תפקיד האישה תלוי מאוד באיש. על האיש להראות לאישה שהיא חלק ממנו, שהיא לא שפחתו, אלא שותפה אמיתית ראויה וחשובה שאין כמוה להולדת צלם אלוקים בעולם.
בלעדיה אי אפשר להגיע לאהבה, ועל זה אומר רשב"י "לזאת יקרא אישה" – דהיינו רק בעזרתה אפשרי האושר האמיתי בעולם.

התוצאה
זהר משפטים ובהסולם אות ש"כ : "ומתוך שנעשה פירוד בין אשה לבעלה, מפסידים השמירה של זעיר אנפין (הקב"ה) מלמעלה, וקול הנחש יכול להתדבק בהם."

האתגר
ובכן זוגות יקרים וחשובים מעין כמותכם. אתם שליחים להמשכת צלם אלוקים בעולם. כמה משמח תפקיד זה יכול להיות. בואו נעורר בתוכינו את כוחות הטהרה, שלקחנו מיום הכיפורים, ונבנה את האמון בחג הסוכות.
כל צד יעשה את תפקידו מתוך אחריות זוגית. יש אהבה בכל זוג יהודי, עליו לגלותה!!!

אל לנו לתת לכוחות הטומאה לבלבל את נפשנו. נועדנו לאהבה, בואו נשמור על הטהרה מהאגואיזם והרדיפה אחר עצמנו. בואו נבנה צלם אלוקים והאהבה תשרה בע"ה בכל בית ישראל באשר הוא.
אוהב אתכם, מאמין בכם ומבקש, נצלו את ההזדמנות, שנתן לנו הבורא יתברך בחג הסוכות, לבנות מחדש את האמון הזוגי לשלום ואהבת אמת.

בברכת חג שמח
הרב אדם סיני
יועץ זוגי בשיטת "המרחבים המשותפים" -050-314-1111 קרן