תקשורת אינטימית

?תקשורת אינטימית?
הצורך לְרַצּוֹת את העולם, את בן הזוג, עוברת דרך שקר עצמי וחוסר אותנטיות. היכולת להיות נאמן לצד השני מחייבת שכל אחד מבני הזוג המשדר דבר מה לצד השני, יהיה נאמן לרגשותיו, למחשבותיו, לרצונותיו.

כאשר האדם מרוכז באופן נקי בפנימיותו, יכול הוא להיות קשוב לרגשותיו ואותן לספר לבן ובת הזוג. הצורך להיות בסדר, להיות מופעלים ממה שאנו רוצים שיחשבו עלינו, מההתניה החברתית ש"הדביקו" לנו לנו ולא מעצמנו, גורמת להיות לא נאמנים לעצמנו באופן מתמיד. הרגשה זו עוברת במוקדם או במאוחר לבן ובת הזוג.

כיצד את רוצה שבעלך יאמין לך אם את לא מאמינה לעצמך?כמה כעס ותסכול יכולים להתערבב בנפשך כאשר את חשה שבעלך אינו מאמין לך?
מדוע שתבקשי שהוא יאמין לך אם את לא מאמינה לעצמך?

? תקשורת כנה מתחילה בהתבוננות פנימית ?
הפחד לְרַצּוֹת משתק את האדם. הקשר נבנה על הסכמות הדדיות מעורפלות, אולי מנומסות אבל מאוד לא אמתיות. כאשר אינך רוצה להיות במצב מסוים עם אשתך, אין טעם לזייף. אין צורך לקבל כאב ראש או להיות עסוק מאוד, אמור באופן הפשוט והאמתי את תחושותיך.
אשתי תקבל את הנאמנות שלי לעצמי?
בעלי יקבל את תחושותיי כפי שהם?

הזוגיות צריכה לנוע לתקשורת כנה. יכולת ההכלה של בני הזוג האחד את האחר חייבת לאפשר לצד שכנגד את האפשרות לומר את מקומו מבלי להרגיש מואשם, לא בסדר. יש לקבל את המצב הרגשי של הצד האחר כעובדה.
האשמת הצד השני על מה שהוא, מייצרת סביבה של חוסר אמינות. היא כמעט מכריחה את הצד האחר לשקר, להסתיר, לעגל פינות. האם נכון שאנו בעצמנו ניצור סביבה זוגית של חוסר נאמנות, כאשר נאמנות כל כך חשובה לנו?

? אהבה שקרית ?
כאשר הצד השני אוהב אותנו על מה שאנחנו לא, כיצד אנו מסתדרים עם זה?
האמת היא, שאנחנו מנסים להסתיר זאת מעצמנו. גם אנו לא אוהבים את העצמי המזויף הזה ולכן מנסים להדחיק את ההתמודדות עמו. אנחנו מנסים "למכור" אני אחר, מזויף. המציאות מכריחה אותנו לפגוש אות עצמנו. ברגעי משבר אנחנו מבינים שאי אפשר יותר לזייף. כאשר אדם מגיע להכרה זו הוא חוזר בתשובה בזוגיות. הוא יודע שאם לא ידבר בישרות פנימית, הוא בונה זיוף.

? הפחד ?
ומה אם היא לא תרצה אותי אם אומר לה מי אני? מה אם לא תאהב אותי? אני חייב שהיא תרצה אותי, שתרגיש שאני האחד והיחיד עבורה.
אלו המחשבות שעוברות בראש.

? אהבה ?
אהבה היא לא צורך. אהבה נובעת מחופש ואמת רגשית. לא ניתן לבנות אהבה על אני חייב. הצרכים וההזדקקות יוצרת פחדים. הם נובעים מהגופניות והתפיסה החומרית.
החופש לחיות את מי שאתה מאפשרת לך לאהוב באמת. מאפשרת לך לפגוש את המקום בתוכך שכאשר תאהב ממנו, כאשר הוא יהיה זה שנאהב, אז תוכל לומר בפה מלא יש כאן אהבה.
תקשורת כנה עם עצמנו היא המפתח לתקשורת כנה בזוגיות, תקשורת כנה מאפשרת אהבה אמתית ולא זיוף מתמשך.
הרב אדם סיני
יועץ זוגי בשיטת "המרחבים המשותפים"
על פי תורת הקבלה ו"בעל הסולם"
לפרטים : קרן – 0503141111

*תקשורת אינטימית* הצורך לְרַצּוֹת את העולם, את בן הזוג, עוברת דרך שקר עצמי וחוסר אותנטיות. היכולת להיות נאמן לצד השני …

Posted by ‎מרחבים משותפים- אדם סיני‎ on domingo, 22 de mayo de 2016